25 oktober 2013

Julpynt: Julgranskula del 2

Minns ni julgranskulorna som jag fixade till i början av veckan? De blev jättefina, speciellt de frostade hade blivit läckra i en sober, stilren julgran. Men jag vill ha en varm, färgglad och mysig julgran i år. Så jag tyckte att de behövdes dekoreras ytterligare, och vad passar då bättre än glitter?

Så igår var jag och köpte glitterlim. Ni vet sådant som finns på leksaksavdelningen. Jag måste erkänns att det kändes lite märkligt att gå runt där bland dockor och lego för att köpa glitterlim till mig själv. Men jag tycker ändå att jag också förtjänar att vara lite barnslig. Dessutom är det mer lättillgängligt och troligen billigare att köpa det bland leksakerna än om jag hade letat upp en butik med "konstnärsmaterial".


julpyssel målade julgranskulor

Efter ha kikat på lite inspiration satte jag igång att måla. Det var jätteroligt! Jag ångrar att jag inte köpte fler kulor, för jag blev lite besviken när alla var fixade. Så detta kommer jag definitivt göra igen och jag rekommenderar er att testa! Jag kan tänka mig att det är lämpligt för barnen också, det är billigt, lätt och man behöver inte vara Picasso för att det ska bli fint.

Nu har de torkat under natten och ska ner i byrålådan tills det blir dags. Om ni bestämmer er för att göra dessa kan ni väl visa mig hur de blir? Det hade varit jättekul att se!

julpyssel målade julgranskulor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s