8 november 2013

Gör en blompinne

Jag längtar definitivt till våren. Då det är första våren i huset på Björkvägen ska det bli spännande att se vad som kommer upp. För någon månad sedan satte jag några blomlökar i en rabatt då jag märkte att det redan låg massa lökar där, så det var bara att hitta ett nytt ställe att sätta mina. Poängen är att jag inte har en aning om hur vår trädgård ser ut i vårskrud. För att vara säker på att få några tidiga blommor har jag investerat i en magnolia och några pärlhyacinter.

blompinne i ståltråd och lera

I väntan på mina vårblommor har jag förberett blompinnar med små fjärilar av lera. Leran är en hobbylera som lufttorkar, hittad på clas ohlsson, och fjärilarna uttagna med kakform från åhlens.

blompinne i ståltråd och lera


Lerfjärilarna torkade över natt, liggandes på en penna för att böja vingarna. När de torkat kan man med sandpapper fixa till kanterna och lacka dem, jag använde såklart spraylack. Med en limpistol fästs en grov ståltråd där änden rullats till en ögla för att fastna bättre.

fjäril i lera

Tills vidare får de stå hos orkidén i fönstret, men när det börjar gro i rabatterna ska de ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s