20 november 2013

Frasiga kokostoppar och sega maränger

Idag var jag sugen på att baka maränger. När jag gör det brukar jag passa på att göra kokostoppar och blanda i lite av marängsmeten i kokossmeten. Då blir kokostopparna underbart krispiga på ytan och sega på insidan. Två favoriter som båda är väldigt lättbakade!

baka spröda kokostoppar
Genom att försiktigt  vända i marängsmet i kokostopparna
blir de riktigt frasiga


baka spröda kokostoppar
Ikväll blir det nybakat till kaffet

baka sega maränger cholkad
I marängerna blandade jag finhackad choklad,
det sitter fint till glassen.

godisburk baka maränger med choklad
Min godisburk



Recept: Till mina kokostoppar använder jag detta receptet på arla. Till marängerna detta receptet på dansukker (ättikan går fint att bytas ut mot 1 krm citronsaft).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s