20 december 2013

Slopa Julstressen

Sådär, då var alla jular planerade och inbokade. Den moderna familjens jul består ju faktiskt av flera julaftnar, en med mamma, en med pappa, en med sambo, och så vidare... För min del, blir det tre stycken i år, varav fokus ligger på den första som kommer hållas i vårat lilla hus. För första gången ska jag vara julvärdinna i mitt eget hus. Det mesta är förberett, utom en sista städning och finfix som fått vänta på grund av knäet som ni vet. I början av veckan var jag dock lite stressad över julgodisbak, för vi hade inget julgodis alls hemma. Men som tur var kom min sambo hem med sin julklapp från jobbet - en back(!) med juligt godis. 

julgodis julstress


Skönt, då slipper jag fixa med knäckformar och mandelmassa. Det är inte så att jag inte gillar att baka julgodis, tvärt om. Men jag tycker inte om att göra det under stress. Därför ska man vara ute i god tid och är man inte det så löser det sig oftast ändå. Vem bryr sig egentligen om det fattas knäck på en av alla julaftnarna man firar, man är ju så mätt ändå? Det viktigaste är att inte stressa sönder julen.

Nu ska jag gå och köpa den sista julklappen och lite glögg, sedan ska jag njuta av julstädningen. 
Hej sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s