2 december 2013

Promenad i vinterskog

I helgen tog jag en promenad i skogen, ensam för att njuta av den snöpudrade omgivningen. Ett tag trodde jag att jag skulle få sällskap av katten, men han tyckte det var alldeles för kallt och vände tillbaka hem efter bara några meter. Detta var det jag verkligen saknade när jag bodde i stan, närheten till naturen. Så när jag gick där på dem mjuka stigen och kände lukten av barr och snö tänkte jag att jag skulle dela med mig av några bilder till er och samtidigt göra lite reklam för vår fina natur. Så tänk er att tårna börjar bli lite frusna, hakan och näsan börjar kännas röda och det är helt tyst förutom snöknarret under skorna.
Rakt fram ligger den mjuka barrstigen


Ståtliga tallstammar och marken ser ut att vara pudrad med florsocker



Tittar du upp ser du snöpudret längst ut på grankvistarna



Nere på marken sitter det några frysta lingon kvar



Och ljungklockorna finns kvar, även fast de har sett bättre dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s