2 januari 2014

Nu är det dags att tänka på trädgården

Nu kliar det i fingrarna efter att få gräva i komposten, så aklejor och få se vad det var för lökar jag hittade i jorden i höstas. För att stilla suget bestämde jag mig för att plantera om några sticklingar jag tog i somras av nepeta och kaprifol (de som ligger i vintervila), det började se lite trångt och tråkigt ut i deras små krukor. Och gissa om jag blev glad av att se vilket tjusigt rotsystem de fått!

föröka kaprifol med stickling
Kaprifolens nya späda rötter

Har haft så mycket annat för mig under hösten så de har inte fått mycket uppmärksamhet alls. Men de har uppenbarligen trivts bra. Nu har de fått ny jord och gott om plats att fortsätta växa innan de ska planteras ut på riktigt.

Dessutom är det ju dags att börja så våra frön så smått. Mina första frön i år är från stjärnflocka, de är tydligen lite knepiga att få att börja gro, så håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

s